موفقیت در زندگی برای مردان | بخش اول - موسسه روانشناسی آرامش اندیشه تبریز

موفقیت در زندگی برای مردان | بخش اول

در بخش های گذشته با چهل کلید برای موفقیت در زندگی برای خانم های عزیز آشنا شدیم. در این مطلب می خواهیم با چهل کلید برای موفقیت در زندگی آقایان عزیز آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

۱- هدیه دادن، مهر و محبت را زیاد می کند، به مناسبت های مختلف برای همسر خود هدیه ای هر چند کوچک خریداری نمائید و به او تقدیم نمائید.

۲- در حضور خانواده خود به همسر خود توجه نمایید و در جمع آنان، با هسر خود هم صحبت شوید تا احساس تنهایی نکند.

۳- قبل از اینکه همسرتان در مورد تعمیرات منزل از شما کمک بخواهد، شما نسبت به این تعمیرات حساس باشید و پیشقدم شوید.

۴- شوخی کردن یکی از پخته ترین مکانیزم های دفاعی است و سبب سر زندگی فرد می شود ولی در این شوخی ها، مواظب باشید که به روحیه ی همسر خود لطمه وارد نکنید و با شوخی های بی مورد او را مضطرب یا در جمع سرکوب نکنید.

۵- در حضور همسر خود، از خانم های دیگر تمجید نکنید و توانایی های آن ها را به رخ وی نکشید، چرا که سبب احساس سرخوردگی، حقارت و نهایتا ایجاد بدبینی نسبت به شما خواهد شد.

۶- در رفت و آمد به خانواده همسر خود، از رفتار خانواده او ایراد نگیرید و خانواده او را بدون هیچ قید و شرطی بپذیرید و آن ها را مثل خانواده خود دوست داشته باشید.

۷- به همسر خود اجازه بدهید با خانواده و فامیل خود رفت و آمد نماید و فراموش نکنید که او با ازدواج با شما نمی تواند تمای گذشته و مهر و محبت خانواده ی خود را زیر پا بگذارد.

۸- همسر خود را شریک غم و شادی خود بدانید، زمانی که از لحاظ مالی پیشرفت نمودید، روزهایی را که همسرتان در مشکلات مالی تان صبر و حوصله و قناعت به خرج می داد، فراموش نکنید.

۹- همه نیازمند تایید و تعریف اطرافیان هستیم، در زندگی مشترک خود سعی نمائید از زحمات و کارهای خوب همسر خود، از زحماتی که برای کارهای خانه می کشد و غذایی که می پزد و مراقبت از بچه ها گرفته تا رسیدگی و احترام به خانواده تان تشکر و قدردانی کنید و زحمات او را دست کم نگیرید، و با یک تشکر کوچک موجبات دلگرمی بیشتر او را فراهم نمائید.

۱۰- اعتماد متقابل، ستون های زندگی مشترک هستند و بدون این ستون های مشترک هر ساختمانی فرو خواهد ریخت، بخصوص در روابط حساس و پیچیده زناشویی، با رفتار و حرف های خود، تخم شک و تردید را در وجود همسرتان پایه ریزی نکنید. با همسرتان مسائل زندگی را در میان بگذارید چرا که شک و تردید کانون گرم خانواده را بهم  خواهد ریخت.

 

موفقیت در زندگی برای مردان | بخش اول - موسسه روانشناسی آرامش اندیشه تبریز

 

۱۱- از پنهان کاری بپرهیزید، و در خانه موبایل خود را خاموش نکنید یا کد ندهید و یا برای جلب توجه بیشتر همسر با گوشی خود مشغول نشوید.

۱۲- در مورد مسائل مالی و مدیریت مسائل مالی با همسرتان مشورت کنید و مطمئن باشید که اگر او میزان درآمد و دخل و خرج شما را بداند به همان اندازه در مشکلات مالی شما صبور خواهد بود. بیشتر اختلافات بر سر مسائل مادی زمانی رخ می دهد که یک مرد هیشه میزان درآمد خود را مخفی می کند، و زن چون آگاهی به آن ندارد؛ با خواسته های بی موقع خود موجبات درگیری و اختلاف را پیش خواهد آورد.

۱۳- آنچه را که برای خود می پسندیم، برای دیگران هم بپسندیم. وقتی برای خودتان خرید می کنید و یا علاقه مند به رفتن به مسافرت با دوستان هستید و یا برای خانواده تان خرج می کنید، برای همسرتان نیز این امکان را فراهم کنید تا در کنار شما احساس خوشبختی بیشتری نماید.

۱۴- از رفت و آمدهایی که به کانون خانواده تان آسیب می رساند و همسرتان راضی به این رفت و آمدها نیست و لذتی نمی برد، اجتناب کنید و با اصرار، او را مجبور به این رفت و آمدها نکنید و به او نیز حق انتخاب دهید.

۱۵- یک مدیر کارآمد و قوی با اعضای خانواده ی خود مشورت می نماید و با دادن حس همکاری به آن ها؛ احساس رضایتمندی را در بین اعضاء خانواده بیشتر می نماید.

۱۶- هدف اصلی ازدواج رسیدن به آرامش و کمال است. متاسفانه در جوامع امروزی پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی، توجه انسان به مادیات، چشم و هم چشمی و نارضایتی از داشته ها، هدف اصلی زندگی فراموش شده، به خصوص آقایان بیشتر اوقات خود را به کار و تلاش اختصاص می دهند و زندگی یکنواختی را برای همسر و فرزندانشان فراهم می آورند.

۱۷- توجه یک بعدی به مسائل زندگی همیشه سبب آسیب به فرد و به خصوص خانواده می شود.

۱۸- حضرت علی (ع) می فرمایند: نسبت به همسران خود ابراز علاقه کنید و با گفتن دوستت دارم، آن ها را به آرامش برسانید، ولی متاسفانه برخی از آقایان، عواطف و احساسات خود را مخفی می کنند و از ترس اینکه با بیان احساساتشان همسرانشان از آن ها سوء استفاده نمایند، از مهرورزی و ابراز علاقه دوری می ورزند، غافل از اینکه در خیلی از موارد اتفاقاتی رخ می دهد که جبران ناپذیر است.

۱۹- در اختلافاتی که بین همسر و خانواده تان رخ می دهد، سعی کنید بی طرف باشید و با طرفداری و حمایت افراطی خانواده تان، موجبات تنفر همسرتان را از خانواده تان فراهم نکنید و تلاش کنید در این گونه مواقع مدیری قوی باشید؛ چرا که یک مدیر قوی و کارآمد، بین اعضای خود بی طرفانه قضاوت می کند.

۲۰- مسائل و مشکلات کاری خود را بیرون از خانه بگذارید و به هنگام ورود به خانه با آغوش باز به سراغ همسر و فرزندانتان بروید، چرا که آن ها نیز برای دیدن شما لحظه شماری می کنند.

دکتر رباب بشارت، روانشناس و مشاور ازدواج و خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.