۱۰ مورد از مهمترین مشکلات زناشویی - بخش دوم - موسسه روانشناسی آرامش اندیشه تبریز

زناشویی | ۱۰ مورد از مهمترین مشکلات – بخش دوم

۱۰ مورد از مهمترین مشکلات زناشویی – بخش دوم

در بخش قبل، ۵ مورد از مشکلات زناشویی را مطرح نمودیم، در این بخش نیز ادامه ی مطالب را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

۶- ناتوانی در داشتن فرزند

شاید یکی از پر استرس ترین مشکلات زناشویی، ناباروری باشد. ناباروری می تواند کاملا دید شما را از آینده ای که برای خود در نظر گرفته اید، از بین ببرد. بحث دیگری که در مورد آن وجود دارد این است که این مشکل، تقصیر هیچکس نیست. بر خلاف وظایف و کارهای خانه و یا رابطه ی جنسی، هیچ اصلاح رفتاری، این واقعیت را که شما نابارور هستید، تغییر نمی دهد. این موضوعی است که باید زن و شوهر قبل از بارداری، آن را در نظر بگیرند و درباره ی آن  با یکدیگر صحبت کنند.

در نظر بگیرید که ممکن است بارداری شما با شکست مواجه شود، پس خودتان را قبل ار بارداری، آماده کنید.

۷- فامیل و خویشاوندان

این که مادرتان در کارها دخالت می کند و یا برادر زنتان متلک(تیکه) می اندازد، می تواند تنش جدی به رابطه ی شما وارد کند. در نظر داشته باشید که برای شما، انتقاد از آن ها بسیار آسان خواهد بود، اما نه به اندازه ی دیدن استرس خانواده ی تان به دلیل حضور آن ها در زندگی تان. بله، ممکن است که خانواده ی شما در حالت کاملا نرمال و مستقلی قرار داشته باشد، اما این را در نظر بگیرید که آن ها تحت فشار زیادی از جانب اطرافیان هستند و شما فقط به ظاهر، حصاری امن را در اطراف خانواده ی تان به وجود آورده اید. فقط سعی کنید به یاد داشته باشید زمانی که برای رفتن به منزل خاله یا عمه ی همسرتان، سر و صدای زیادی راه می اندازید و برای رفتن به منزل او شکایت دارید، این را در نظر بگیرید که پسر عموی شما نیز هر هفته برای دیدن مسابقه ی فوتبال به منزل شما می آید، پس به زمان هایی که همسرتان با فامیل و خویشاوندانش دیدار می کند احترام بگذارید تا او نیز متقابلا به زمان های دیدارشما با افراد فامیل تان احترام بگذارد.

 

۱۰ مورد از مهمترین مشکلات زناشویی - بخش دوم - موسسه روانشناسی آرامش اندیشه تبریز

۸- استرس خانه

استرس خانه یکی دیگر از مواردی است که مشکلات زناشویی را پدید آورده است. ازدواج اغلب به معنای خرید یک خانه است و خانه ها با زحمت زیادی به دست می آیند. اولین و مهمترین نکته این است که خانه ها گران هستند. علاوه بر وام مسکن، شما باید در مورد مالیات بر دارایی و هزینه های تعمیر و نگهداری آن، فکر کنید. قبل از اینکه حتی در مورد خرید خانه رویایی خود فکر کنید، کاملا مطمئن شوید که از عهده ی مخارج آن بر می آیید. در صورتیکه خود را با یک بدهی غیر قابل کنترل مواجه سازید، ممکن است ازدواجتان را با شکست روبرو کنید.

 

۹- فشارهای مالی

صحبت از فشارهای مالی است. شما به وسایلی که درباره ی هزینه ی آن ها نگران هستید، نیازی ندارید. منبع مشکلات مالی شما تقریبا می تواند هر چیزی باشد، همانند این واقعیت که شما همیشه باید در نظر داشته باشید که همسرتان در پرداخت وام های دانشجویی تان کمک می کند. پول ممکن است از جمله مواردی باشد که زوج های متاهل بخاطر آن، بیشترین دعوا را دارند. بزرگترین راه حل مشکلات مالی، این است که درباره ی آنها صحبت کنید. در مورد مسائلی مانند بدهی تان صادق و رک باشید و در هنگام خرید هر چیزی، سیاست شفافی را در نظر بگیرید.

 

 ۱۰- خستگی و دل زدگی

پس از ازدواج، بودن با کسی که در تمام لحظه های زندگی تان حضور دارد، ممکن است ترسناک و حتی ترحم آمیز باشد. احتمالا چیزی که بیشتر شما را نگران می کند، بیمار شدن شریک زندگی تان است. انتظار می رود که هر چند وقت یکبار، ازدواج شما قربانی خستگی و دلزدگی شود. اما خستگی به اندازه ای که شما فکر می کنید، نیست. شما می توانید سرگرمی های جدیدی را پیدا کنید، به مکان های جدید سفر کنید و هم چنین تلاش کنید تا رابطه ی جنسی خود را بهتر کنید.

مترجم: رباب بشارت دکتری روانشناسی تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.